Pokazený autobus na ceste späť do Bangkoku

Autor: Peter Molčány | 26.8.2014 o 18:34 | (upravené 28.8.2014 o 20:27) Karma článku: 4,63 | Prečítané:  484x

Plány nie vždy vyjdú podľa predstáv, ale situácia sa niekedy vyrieši neočakávaným spôsobom.

Ráno som skôr vstal aby som stihol ranný vlak do Nam Tok zo stanice Bangkok Noi. Ukázalo sa však, že na dopravu v Bangkoku neni veľmi spoľahnutie. Neviem či hľadám zlým spôsobom(google route planner), ale na ten môj sa čaká vždy najdlhšie, ostatné išli aspoň štyri. Po dvadsaťminútovom čakaní som stratil trpezlivosť a bežal smerom na stanicu, do odchodu vlaku zostávala už iba pol hodina. Cestou som ešte zobral jedlo na cestu a pribehol práve včas na stanicu. Nakoniec vlak dobrých 15 minút meškal, takže nebolo sa kam ponáhľať. Vlak sa rúti smerom do Myjanmarska bývalou železnicou smrti, pri stavbe ktorej zahynuli desaťtisíce zajatcov. Konštrukcia vlaku dodáva falošný pocit rýchlosti, ide len 70-80km/h. Prekvapil ma tiež sprievodca, ktorý na záchody poctivo doplnil toaleťáky, to veru nie je v takejto triede ani u nás.

Vlak z Bangkoku do stanice Nam TokVlak z Bangkoku do stanice Nam Tok (Peter Molčány)Wampo viadukt na trase z Bangkoku do Nam TokWampo viadukt na trase z Bangkoku do Nam Tok (Peter Molčány)Vodopád Sai Yok NoiVodopád Sai Yok Noi (Peter Molčány)

 

Po dosiahnutí známeho mosta na rieke Kwai v mestečku Khanchanaburi ide vlak miestami 30-40km/h. Vystupujem na poslednej zastávke Nam Tok a idem sa schladiť do vodopádu. Dalo by sa pokračovať ďalej na tzv. Hellfire pass, smerom do Myjanmarska, ktoré je vzdušnou čiarou už len 20km, ale ja sa vraciam späť na vlak do Khanchanaburi. Lístok stojí pre turistov rovnako(100thb), nezávisle na vzdialenosti. Po celom dni strávenom na tejto železnici smrti mám dosť.
Za 200 thb za chatku som si našiel ubytko v Bluestar Guest House pre dvoch so sociálnym zariadením na izbe. Zaujímavé je, že tieto chatky sú postavené nad vodou a stoja na pilieroch. V meste som sa ešte zastavil na cintoríne padlých zajatcov a múzeu Barmsko-Thajskej železnici.

Ubytovanie v Bluestar Guesthouse v Khanchanaburi.Ubytovanie v Bluestar Guesthouse v Khanchanaburi. (Peter Molčány)Most na rieke KwaiMost na rieke Kwai (Peter Molčány)Múzeum druhej svetovej vojny v KhanchanaburiMúzeum druhej svetovej vojny v Khanchanaburi (Peter Molčány)Cintorín padlých spojeneckých zajatcov v Khanchanaburi.Cintorín padlých spojeneckých zajatcov v Khanchanaburi. (Peter Molčány)


Autobusom sa vraciam do Bangkoku aby som stihol večerný vlak do Nong Khai, ktoré sa nachádza na úplnom severe Thajska, na hraniciach s Laosom. Ako sa ukázalo, autobus ktorý som zvolil predstavoval tú najhoršiu voľbu. S narastajúcim časom pribúdala moja nervozita, ale vodičova asistentka ma neustále ubezpečuje, že to do 17:00 stihneme. Pohľadom na mapu a čas vidím, že je zle a aby toho nebolo málo, tak sa autobus pokazil. Idem obzrieť čo sa stalo a naznačujem asistentke, že skúsim ísť niečím iným. Ona okamžite máva na prvý okoloidúci autobus a ja bez rozmyslu naskakujem. Po čase zisťujem, že našťastie ide mojím smerom. Vraj mu to má trvať na Victory monument 2h. Takýmto tempom to nemám šancu stihnúť, no na taxík som ešte od centra Bangkoku príliš ďaleko, nejakých 30km. 18:10: necelé dve hodiny do odchodu vlaku a ja som len na úrovni sľubovanej autobusovej stanice Sai Mai. Mohol som tu byť o 16:00, zlá voľba. Zatiaľ taxík neberiem a uvidím ako sa situácia vyvinie. Jedna pasažierka mi dáva k telefónu anglicky hovoriaceho človeka, ktorý sa snažil pomôcť, ale utvrdil ma v tom, že taxík nezoberiem. 18:30: doprava hustne, no autobus ide rýchlejšie ako mi bolo povedané a čím je bližšie centra, tým menej zastávok má. Dve veľmi ochotné dievčiny mi poradili (bolo ale OSM mapu potrebné prepnúť do thajčiny aby sa mohli zorientovať) kde mám vystúpiť aby som sa čo najrýchlejšie dostal na hostel pre batoh. Čakanie na pripájací autobus pri aktuálnej dopravnej situácii ani nezvažujem a po asi dvojkilometrovom behu sa dostávam o 19:01, nielen z tepla vyčerpaný, na hostel a beriem svoj odložený batoh. Objasňujem personálu situáciu a miestny ma ubezpečuje, že vlak pomocou autobusu ani taxíka teraz nestihnem, v čom mu dávam v aktuálnej špičke za pravdu. Vybehli sme teda na ulicu a zjednali cenu (80thb) s mototaxi na skútri. Pri stagnujúcej doprave sa najvýraznejšie prejaví čaro motorky a po odignorovaní väčšiny dopravných pravidiel som ako zázrakom o 19:09 na stanici. Sadám si do vlaku a konečne si môžem vydýchnuť.


Nebyť tej náhody s okoloidúcim zastaveným autobusom a pomoci miestnych, nezaspával by som si teraz pohodlne v ležadlovom vozni...

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?