Z Hanoja na ostrov Cat Ba

Autor: Peter Molčány | 10.9.2014 o 17:50 | Karma článku: 6,06 | Prečítané:  497x

Ostrov Cat Ba ponúka oddych z uponáhľaného Hanoja a prales, ktorý treba navštíviť. Mňa stretli na tejto ceste ešte dve malé prekvapenia.

1€~27 000vnd

Po všetkých tých komplikáciách s autobusmi som si chcel v Hanoji oddýchnuť. Ako sa však ukázalo, Hanoj nebol tým najlepším miestom. Doprava je tam neuveriteľne divoká a taká jednoduchá vec, ako prejsť cez cestu, je ako preplávať cez more motoriek. Počas posedenia pri jazere Hoan Kiem zavládol pokoj,  začali sa mi prihovárať študenti, ktorí si chceli zlepšiť angličtinu a vyniknúť tak v boji o prácu. Takto som strávil niekoľko hodín a aj ja som sa dozvedel rôzne veci z pohľadu  miestnych. Navštívil som tiež väzenie Hoa Lo, ktoré bolo vybudované franúzskymi kolonizátormi. Mnohí tu väznení vietnamci boli vystavení brutálnym praktikám a aj prišli o svoj život. Vo veľkej tmavej miestnosti s malými celami v zadnej časti, pôsobila najdesivejšie veľká gilotína. Počas vietnamskej vojny tu boli držaní zajatí americký piloti, ktorí sú na fotografiách zobrazovaní výlučne pri hraní basketbalu, šachu, či stavaní stromčeka.

Doprava v HanojiDoprava v Hanoji (pm)Kohútie zápasyKohútie zápasy (pm)Holub podávaný na uliciHolub podávaný na ulici (pm)Jazero Hoan KiemJazero Hoan Kiem (pm)V uličkách neďaleko autobusovej staniceV uličkách neďaleko autobusovej stanice (pm)Zadovážiť si nový účes na ulici je celkom bežnéZadovážiť si nový účes na ulici je celkom bežné (pm)

Ráno som sa zobudil neuveriteľne dokúsaný a moje telo bolo posiate štipancami od ploštíc, ktorých kvantá sa skrývali v posteli. Presunuli nás do inej izby, ale toho pocitu, že po mne lezie nejaká potvora som sa nemohol zbaviť. Úľavou od príšerného svrbenia bol čiastočne fenistil, no hlavne zyrtec ako antihistaminikum. S desinsekciou začali okamžite, ale zbaviť sa tých malých potvor nie je vôbec jednoduché.

Unavený hlavne z nedostatku spánku, som si na ďalší deň povedal, že pôjdem na ostrov Cat Ba (v zálive Hạ Long). Kúpil som si spoločný lístok na 2 autobusy, loď a autobus(240 000vnd) dopravcom Hoang Long. Hneď po príchode na ostrov ma zaujali strmé kopce a všade navôkol sýta zeleň.

Preprava loďou dopravcom Huang LongPreprava loďou dopravcom Huang Long (pm)

Ubytovaný som bol v príjemnom hosteli Cat Ba Hostel (73 000vnd). Napriek mne desivým, ale našťastie koncentrovaným rezortom má ostrov čo ponúknuť. Prenajal som si motorku(100 000vnd) a mojou prvou zastávkou bola podzemná nemocnica vybudovaná do jaskyne. Dostal som do ruky baterku a inštrukcie ako sa tam dostanem. Nie je tam už žiadne vybavenie, iba betón a zvyšky osvetlenia, ale aj tak je to zaujímavé miesto.

Hotelové rezorty v Cat BaHotelové rezorty v Cat Ba (pm)Nemocnica vybudovaná do jaskyneNemocnica vybudovaná do jaskyne (pm)Most k obydliu na jednom z ostrovčekovMost k obydliu na jednom z ostrovčekov (pm)Pohľad na záliv Ha LongPohľad na záliv Ha Long (pm)

Dychtiaci po spoznávaní miestnej prírody som vstúpil do národného parku, ktorý zaberá vyše polovicu ostrova a vydal sa smerom na jazero Frog Pond. Pri vstupe si zapísali moje meno a hostel, kde som bol ubytovaný. Nejedná sa len o prechádzku lesom, ide o pomerne náročnú turistiku ktorá prináša prechod džunglou so všetkým čo k tomu patrí. Nič som nenechal na náhodu a pravidelne som aplikoval repelent proti dotieravému hmyzu. Cestu spríjemňujú spievajúce vtáky, ale vysoká teplota, veľké dusno, kopce a miestami zarastajúci chodník dávajú poriadne zabrať. Vtedy to chce len silnú vôľu, nenechať sa tým zlomiť a stále dopĺňať tekutiny. Väčšina ľudí prejde celú trasu a z druhej strany ostrova sa vráti loďou. Keďže ma môj skúter čakal pri bráne, musel som sa vrátiť späť. Odmenou za moje úsilie boli krásne pohľady na hustý prales pripomínajúci film Avatar a jazero do ktorého by som radšej ani nohu nestrčil. Na ceste tam som bol spotený len na 60%-  tričko bolo kompletne mokré a karaťase boli zväčša suché. Na ceste späť to bolo 100%.

Obrovský pavúk v národnom parku Cat BaObrovský pavúk v národnom parku Cat Ba (pm)Cieľ mojej cesty, jazero Frog PondCieľ mojej cesty, jazero Frog Pond (pm)Frog PondFrog Pond (pm)

Po nasadnutí na skúter som sa vetrom konečne schladil a prebrázdil celý ostrov. Aj keď sú na ostrove dokopy 4 cesty, jednu som musel vynechať. Je to stavenisko a už bola noc, tak som to po niekoľkých kilometroch otočil.

Skúter s automatickou prevodovkou a mizivou premávkou na ostrove zvládne každýSkúter s automatickou prevodovkou a mizivou premávkou na ostrove zvládne každý (pm)Západ slnka nad okrajom dedinkyZápad slnka nad okrajom dedinky (pm)Tradičný Leví tanecTradičný Leví tanec (pm)

Výborná bola teplota mora, ktorá bola tak príjemná, že by som v nej mohol kľudne zostať aj celý deň. Napriek tomu, že bolo zamračené, kúpanie bolo super a na pláži takmer nikoho.(fotosféra)

Okrem toho ma tu stretli ešte dve prekvapenia. Počas večere si vychutnávam smaženú ryžu s bravčovým mäsom a zrazu počujem IMT Smile. Pozriem do telky a tam veľký nápis Slovakia. Nikto tu o Slovensku ani nepočul a zrazu vidím pohľady na malebnú domovinu. Televízia Hanoj 2 vysiela slovenský seriál, ktorý ja síce nepoznám, ale kamaráti mi objasnili, že sa jedná o seriál Chlapi neplačú. Kvalitu neviem posúdiť, ale je to zaujímavá reklama.

Ďalším prekvapením bola cestovateľka a absolventka medicíny Katarína, dievča ktoré bolo napoly slovenka a rakúšanka. Bola prvým človekom s ktorým som sa mohol na cestách porozprávať, aj keď trochu lámane, ale predsa, vo svojom rodnom jazyku.

Keďže sa môj čas vo Vietname kráti, vydávam sa smerom na juh, do mesta Hue.

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.